Referat
Sted og deltagere
Sted: Centerrådslokalet, Aktiv Centret
Centerrådsmedlemmer: Knud Nikolajsen, Kamma Nielsen, Lis Vorm,
Holger Fjord, Jonny Olsen, Aksel Løvbjerg Jensen, Astrid
Christensen
Personalerepræsentanter: Gerda Johanne Simonsen, Kirsten Fugl
Matthiasen
1. Gennemgang af dagsorden
OK.
2. Siden sidst
Ingen kommentar
3. Årsprogrammet 2020/2021
Årsprogrammet er blevet gennemgående revideret. Der rettes de
fejl, som Centerrådet har fundet siden sidste møde. Der udleveres
den seneste udgave og Centerrådet læser den igennem og sender mail
med rettelser til Gerda.
4. Arrangementer
Ingen kommentar
5. Frivillig fest 2019/2020
Alternative muligheder? Andre Centre har givet en påskønnelse og
det har skabt glæde. Centerrådet beslutter, at det gør vi også.
Gerda finder navne og sender til Centerrådet og de tjekker, om vi
har husket alle.
Høstfesten afholdes d. 1. oktober - Taler: Knud spørger
sygehuspræst Svend Erik Søgaard.
Knud har lavet aftale med Svend Erik Søgård, han vil meget gerne
komme.
Udflugter: Holger kontakter Poul Erik ift. hvad han har af
forslag og datoer. Poul Erik vil ikke længere stå for ture, så der
er ikke arrangeret ture i 2020/2021
Det besluttes, at turudvalget ligger stille lidt og tages op igen
senere.
Nytårskur - Afholdes d. 11. januar. - Taler: Forslag - Claus
Steinlein (FCM) - Svend Erik Søgaard (Sygehuspræst) - Claus Elming
- Jimmy Bøjgaard - Fotovognen (Vibeke Nipper og Toft Bro (evt. til
Jubilæumsfest - til jubilæumsfesten har vi en "aftale" med 3 x
Hans, som var bestilt til 2020) - hvem vil tage kontakt?
Knud har spurgt til Søren Pape Poulsen og afventer svar på det. -
Det tages op igen senere.
Møder med aktivitetsudvalg - datoer i 20/21
Centerrådet beslutter at det giver mening at mødes i oktober, da
vi er i gang med aktiviteterne og har fået nogle erfaringer. Der er
god erfaring med fremmødet de gange vi har haft møde om
fredagen.
Møderne fastsættes til fredag d. 23/10-2020 kl. 12.30 - 14.30 og
fredag d. 29/1-2020 kl. 12.30 - 14.30.
Vaccinationsdag: Dato er fastsat til 6/10. Der vil blive
tidsbestilling pga. Corona, der kommer mere info senere.
6. Økonomi
Udlåner vi div. maskiner mm.?
Gerda har fået en forespørgsel på lån af maskiner fra
træværkstedet. Gerda efterspørger Centerrådets holdning til udlån
af maskiner.
Centerrådet beslutter, at der er en generel holdning til, at vi
ikke udlåner maskiner, værktøj og andre remedier i det hele taget.
Tingene er indkøbt til brug i Centret, så det er det de skal bruges
til.
Prisstigning i cafeen. Det er længe siden der sidst har været
stigninger og råvarerne er steget.
Prisen på bl.a. kaffe er steget til 7 kr. Det drøftes, om det har
betydning for brugernes lyst til at købe. Det vurderes dog, at vi
må sikre at følge prisjusteringerne.
Kaffebilletterne har samme udseende hele året
Indkøb af vogn + smede laver om på et stativ, som kan fungere,
som vogn til Bridgebordene. Smedene spørges om de kan lave
vognen.
Indkøb af radio og vægt til træningssalen. Der mangler en radio
i træningssalen, som alle kan finde ud af. Den skal være med CD og
der skal kunne kobles telefon til. Knud kontakter Miniradio. Kamma
kontakter Bolette, om den de har på "Hyggepigerne" kan
bruges/deles.
Økonomi-snak med værkstederne
Gerda og Knud har haft en snak med smedene, som var meget
positivt. Udgangspunktet for snakken, var stort underskud i
smedeværkstedet. Der er truffet aftaler om at der laves beregninger
på udgifter til materialer og gas, så priserne på tingene dækker de
udgifter der er. Der er 50 kr. i startgebyr til dækning af gas og
drift af maskiner. Der er aftalt, at der skal betales for alle
reparationer og ting der laves i Smedeværkstedet.
Mobile pay - både i cafe og information
Opstartes i efteråret. Der skal evt. arrangeres Cafemøder, hvor
man kan få hjælp til installation og instruktion i brugen af
MobilePay.
Skal man evt. starte det op et sted af gangen, Gerda planlægger
hvordan.
7. Genåbning
Vi er i gang med at kigge på hvordan vi kan gennemføre
genåbningen, så den kan foregå sundhedsmæssigt forsvarligt.
Pladsforhold og afstandskriteriet udfordrer os, men vi søger at
finde løsninger.
8. Tilmelding til ny sæson
Fordeling af opgaver d. 20. august
Den 13/8 kan man købe sit medlemskort via Hjemmesiden. Har man
brug for hjælp, kan man fra mandag d. 17/8 i Informationen.
Fra d. 20/8 kan man tilmelde sig på hold. Dette kan gøres
hjemmefra via hjemmesiden. Har man brug for hjælp, så vil der være
mulighed for at komme og få hjælp på Centret denne dag. Det
anbefales, at man har tegnet medlemskabet inden den 20/8.
Tilmelding på holdene er efter først til mølle og det giver god
mening, så vi ikke lukker os om os selv, men er åbne for nye
medlemmer.
Centerrådets medlemmer (Jonny undtaget) er tilstede denne dag for
at hjælpe til. Vi mødes kl. 8.30. Der arbejdes på at oprette
tilmeldingsdagen som en begivenhed på Facebook for at komme ud til
de lidt yngre.
9. Husregler
Udsættes til næste møde.
10. Kunstudvalg
Gennemgang af kunst i kældere. 2 -3 per. kan gennemgå det
vi har og vurdere det, hvad skal gemmes, sælges eller?
Knud har talt med Anja Pajbjerg der selv maler og kender huset
fra tidligere. Kirsten, Holger og Lis laver aftale med Anja.
11. Aktivitetsudvalgene
Bordet rundt?
12. Frivillige bygger bro
Vi skal være opmærksomme på nye initiativer, hvor vi skaber
kontakt til samfundet omkring os.
13. Hjemmesiden
Er opdateret og har man ideer til indhold, så sig til.
14. Evt.
Dato for en centerrådsdag i efteråret.
Torsdag d. 5/11-2020 kl. 9 - 15. Gerda og Kirsten finder et sted,
hvor vi kan være.
Touchskærm til informationen til selvbetjening. Vi har skærmen
men den skal opgraderes med ny Harddisk, så den kan køre internet -
Dette bevilges.