Dagsorden
1. Valg af dirigent, bestyrelsen foreslår Egon Bjørn
Andersen
2. Valg af stemme tællere, bestyrelsen foreslår Marianne Ernstsen
og Anni Kristensen, da de ikke har stemmeret
3. Valg af referent, bestyrelsen foreslår Charlotte Lam
4. Beretning ved formanden Karen Lindegaard
5. Regnskab ved kassereren Flemming Dalsgaard Nielsen
6. Behandling af indkomne forslag
7. Valg af bestyrelsesmedlemmer
a. Formand Karen Lindegaard (modtager genvalg)
b. Næstformand Lis Nielsen (modtager genvalg)
8. Valg af suppleanter, Bestyrelsen foreslår Ellen Birkkjær, hun
ønsker genvalg, Mogens Iversen ønsker ikke genvalg
9. Eventuelt.
1. Egon Bjørn Andersen blev valgt. Indkaldelsen er gyldig, da
den er udsendt d. 6. februar. Dem der har stemmeret er kun
medlemmer af Fuglsangsø Aktivitetscenter
2. Marianne Ernstsen og Anni Kristensen blev valgt som
stemmetællere.
3. Charlotte blev valgt til referent.
4. Karen Lindegaard aflagde formandens beretning.
5. Flemming Dalsgaard Nielsens gennemgik regnskabet.
Erik Jensen havde et spørgsmål om centret har noget at gøre med
motionsrummet, det har det, da selvtrænerne betaler brugerbetaling
for at benytte rummet.
Eigil Petersen havde et spørgsmål til; om vi har forskellige
medlemskort, Flemming redegjorde for at centret har fuldt
medlemskab, lokalkort, halv pris på disse efter 15. februar. Eigil
Petersen havde et spørgsmål til overskuddet i forhold til
egenkapitalen, Anni Kristensen forklarede dette. Flemming Dalsgaard
Nielsen fremlagde regnskabet for cafeen. Erik Jensen og Børge
Madsen havde et spørgsmål til, hvorfor der ikke lå regnskab man
kunne kigge i. Flemming forklarede at bestyrelsen havde valgt efter
sidste års generalforsamling, at i år vil regnskaberne være
tilgængelige ved informationen og at de bliver sendt ud sammen med
referatet fra generalforsamlingen, da mange sidste år ikke havde
taget dem og de var bare til at smide ud.
6. Behandling af forslag
Lene Madsen, foreslår et centerråd i stedet for en bestyrelse. Elin
Mogensen fortæller kort om valg af bestyrelse/centerråd.
Bestyrelsen vil tage det op på et af de kommende bestyrelsesmøder,
om Fuglsangsø aktivitetscenter skal have et centerråd eller
forsætte med at have en bestyrelse, og at man vil kigge på
strukturen for at drive centret.
Egon Bjørn Andersen spurgte forsamlingen om de ved
håndsoprækning kunne give bestyrelsen et vink om, hvad medlemmerne
på generalforsamling mener om der skal være et centerråd eller en
bestyrelsen. Dette blev udført. Håndsoprækningen medførte at ca.
1/3 stemte for et centerråd, ca. 1/3 stemte for at fortsætte med en
bestyrelse og ca. 1/3 var hverken for eller imod.
Karen Christoffersen havde indgivet et forslag om, at Mogens
Pedersen skulle have lov til at give sin version af den verserende
sag mellem ham og bestyrelsen. Mogens Pedersen blev spurgt om han
ville dette, og det var et ja. Mogens Pedersen gav derefter sin
version af sagen.
Eigil Petersen ville have bestyrelsen til at give deres forklaring.
Egon Bjørn Andersen, klargjorde, at når sagen kører mellem en
advokat og Herning kommunes jurist må bestyrelsen ikke kommentere
på den.
7. Valg af formand Karen Lindegaard, blev valgt, Valg af Lis
Nielsen, blev valgt. Begge uden afstemning.
8. Valg af suppleant, Ellen Birkkjær, blev valgt. Der var ikke
andre der meldte sig som suppleant.
9. Eventuelt
Rie Petersen: spurgte bestyrelsen om der kan indkøbes et løbebånd
mere, og om evt. skimaskinen kan fjernes da den bruges meget
sjældent.
Erik Jensen: Med en kapital på 271.000 hvad sparers der op til?
Er det muligt at få et bedre lydanlæg.
Børge Madsen: Med de retningslinjer der er lavet, er det ikke
rimeligt at frivillig ikke kan få dækket udgifter til blækpatroner,
når de derhjemme laver opgaver til hold, har lavet medlemsblade
m.m.
Eigil Petersen: Opfordre bestyrelsen til at få kigget på, hvad
frivillig kan få for deres arbejde.
Erhard Rasmussen: Alle frivillige der laver opslag,
holdmateriale m.m. kan til enhver tid komme på centret og bruge
deres printer og kopimaskine, de er bedre end dem man har
derhjemme.
Lis Sander: Refererede til de søjler bestyrelsen engang lavede
for holdene, at der mangler styring, hun refererede til
informationen, i hvordan fx håndteringen af tilmeldinger til
arrangementer halter. Lis spørger til hvordan regnskaberne vil
blive synliggjort, hvis bestyrelsen vælger at danne et centerråd.
Elin svarede på samme måde som nu ved en bestyrelse.
Karen Christoffersen: Håber at bestyrelsen vil kigge på noget af
alt det der blev drøftet, og kan få vendt den negative stemning til
positiv.
Erik Jensen: Ville hører hvad aktivitetscentret sparer op til,
med den store egenkapital, han vil gerne hører, hvad Charlottes
rolle er på centret, da de betaler for hende. Han mente ikke, at
hun var ret synlig, da hun aldrig havde været inde på hans hold
udover for at tage et billede. Det blev klargjort, at centret ikke
betaler Charlottes løn. Egon Bjørn Andersen klargjorde, at det ikke
var nødvendigt at besvare, hvad Charlottes rolle er, da det kan ses
i kommunens sagsakter.
Johanne Reinhold: Ville hører om det, hun var blevet lovet af
bestyrelsen på stormødet stadig var aktuel, Johanne havde spurgt
efter om bestyrelsen godt ville lave nogle møder med holdlederne,
så der drøftes forskellige ting, og dette vedholder bestyrelsen at
de vil kigge på.
Alt i alt vil bestyrelsen tage alle synspunkter med på de
kommende bestyrelsesmøder.
Vedhæftet dette referat er: Formandens beretning, Regnskab på
centret og cafeen.
Formandens beretning ved generalforsamlingen den 22. Februar
2019
Så er det igen tid til at tage det forgangne år 2018 op og prøve
at få sat lidt ord på.
Det har været et godt år. Vort medlemstal er oppe på 000 efter det
sidste nye tal, og det er rigtig flot.
Vi er jo heller ikke et center, der ligger på den lade side. Ud
over de faste arrangementer, så som sangaftener, banko, salg af
tøj, sko m.v., så har turudvalget budt på mange ture til
forskellige spændende steder rundt i landet. Det ville føre for
vidt at nævne dem alle.
Årets store tur den 17. Juni gik til Mosel og Luxembourg. Alle ture
var der fin opbakning til.
Fest- og kulturudvalget havde mange forskellige arrangementer på
programmet. I flæng kan nævnes Nytårskoncert, Ole Lindskov og Peter
West og Kristian Rusbjerg og i den mere alvorlige ende. En aften
med bedemændene Birgit og Søren Moesgaard. Selvom emnet var
alvorligt, blev der også denne aften plads til et lille grin.
I cafeen har de, som sædvanlig fremtryllet utallige lækkerier og
knoklet som små bæster.
Også så meget, at bestyrelsen har bedt Herning Kommune om nogle
flere timer med Marianne i cafeen.
Den 1. Oktober havde vi kombineret vaccinations- og sundhedsdag.
Vi har nu i to år i træk oplevet, at vaccinatørerne ikke nåede alle
dem, der var mødt op, fordi de skulle videre til et andet sted. Vi
måtte så have sygeplejersker ned fra plejecentret for at tage de
sidste.
Det har vi nu taget konsekvensen af og droppet samarbejdet med
Danske Lægers Vaccinationsservice. I stedet bliver det i år
Østergades Apotek, der står for vaccinationerne, og de har lovet at
blive, til alle er vaccineret.
Årets julemarked blev holdt den 1. december, og var igen et
tilløbsstykke. Hvis jeg ikke husker meget fejl, var der optalt 1068
besøgende, og flere af standene har allerede reserveret til i
år.
Ind imellem alt dette, må vi ikke glemme festerne: Grillfest,
sommerfest julefrokoster osv. Både for alle og for de
frivillige.
Her på centret og utallige andre steder mangler man frivillige.
Jeg kan kun opfordre til, at hvis man støder på personer, som kunne
tænke sig at arbejde frivilligt med noget af det, vi laver her på
centret, så prøv endelig på at få dem med herud til os. Jeg tager
gerne en snak med dem for at fortælle om centret, og det vi står
for.
Til slut skal der lyde en tak til alle, der mødte op til
rengøringsdagen i august.
Tak også til Elin Mogensen, som har været os en stor støtte i Lis
Daugaards fravær.
Tak til Charlotte, Marianne og pedellerne, som vi aldrig går
forgæves til, og sidst, men ikke mindst em stor tak til bestyrelsen
for et rigtig godt samarbejde i årets løb.
Karen Lindegaard