Valdemarsvej 347 d3
7400 Herning
Tlf.: 96 28 59 35
Sally Mikkelsen
Aktivitetskoordinator
Tlf.: 96 28 55 63
Mail: taksm@herning.dk
Vi anbefaler brug af sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.
Hvis du vælger Reducér sidens klimaaftryk, reducerer du i gennemsnit CO2-aftrykket med 30 % ved hver sidevisning og op imod 70 % på sider med mange billeder.
Besparelsen sker, fordi vi har skruet ned for de elementer, der er særligt datatunge og derfor kræver meget strøm af både din computer/ telefon og vores servere.
Ved at vælge Reducér sidens klimaaftryk skjuler du som udgangspunkt billeder, videoer og kort, men du kan klikke dem frem, hvis du vil se dem. Derudover vises færre farver, hvilket hjælper din skærm med at bruge mindre strøm.
Selvom hjemmesiden ser anderledes ud, vil indhold være det samme. Du kan derfor bruge hjemmesiden, præcis som du plejer.
Vi håber, du vil bruge Reducér sidens klimaaftryk, så vi sammen kan skrue ned for CO2-udledningen.
Her kan du se hvem, der er med i centerrådet og hvordan du kan kontakte dem.
Foto |
Navn og kontakt |
Udvalg | |
Formand Laila Wetke |
Caféudvalg Åbent hus og |
laiwetke@hotmail.com | |
Næstformand Gorm Larsen |
Festudvalg Medie teknik |
||
Referent Knud Vejlgaard
|
Spil og samvær Motion og træning Fest udvalget Holtbjerg udvalg |
kve@privat.dk | |
Kasserer Poul Erik Ribberholt |
Kunst og kreativitet | rib.berholt@hotmail.com | |
Medlem Jytte Kammersgaard |
Motion og træning Info udvalg Åbent hus og |
jyttesorensen56@gmail.com | |
Medlem Grethe Johansson |
Kunst og kreativitet Holtbjerg udvalg |
pipkoen@hotmail.com |
Koordinerer og planlægger arrangementer og indsatser i huset.
Kontaktperson fra Centerrådet er tilknyttet hvert udvalg.
Frivillige som har sit virke i cafeen, finder spændende brød til kaffen samt medvirker til at caféen er husets midtpunkt.
Repræsentanter:
Centerråd: Laila
Brugere: Alle som er tilknyttet caféen
Personale: Randi og Sally
Planlægger Åbent hus i januar og Sundhedsdag i oktober i forbindelse med vaccinationsdag. Målet med begge dage er at synliggøre husets aktivitetstilbud og arrangementer, samt synliggøre sundhedsfremmende inspiration til brugere af huset.
Repræsentanter:
Centerråd: Jytte og Laila
Café: Randi
Bruger: Christen
Personale: Jytte og Sally
Planlægger og koordinerer diverse arrangementer i huset, herunder: Spis sammen - med og uden foredrag, julefrokost, vinsmagning, tøjsalg osv.
Repræsentanter:
Centerråd: Knud og Jørgen
Café: Randi
Brugere: Karen
Personale: Sally
Udvalget samarbejder med Plads til Forskel og øvrige aktører i området mhp. synliggørelse af muligheder for samvær og aktiviteter, herunder: Teaterfestival og sommerfest
Repræsentanter:
Centerråd: Knud og Grethe
Personale: Sally
Frivillige som bemander informationen og således er husets blæksprutter, som hilser os alle velkommen.
Repræsentant:
Centerråd:
Brugere: Alle som er tilknyttet informationen
Personale: Sally
Aktivitetsgrupperne koordinerer, planlægger og løser selv deres opgaver.
Kontaktperson fra Centerrådet er tilknyttet
F.eks. knipling, trædrejning, porcelænsmaling mv.
Poul Erik og Grethe
F.eks. selvtræning, bassin, stavgang mv.
Knud og Jytte
F.eks. infoskærm og medieteknik
F.eks. whist, mad for mænd, banko mv.
Knud og Jørgen
Deltagere: Allis, Sally, Laila, Grethe, Jytte, Poul Erik og Knud.
Referatet godkendtes uden bemærkninger.
Efter at Sally havde budt velkommen til det nye centerråd og specielt det nye medlem af rådet: Gorm Larsen, orienteredes der kort om Herning kommune, om sundhed og ældre, træning og Holtbjerg aktivitetshus.
Derefter konstitueredes det nye centerråd som følger:
Formand: Laila Wetke
Næstformand: Gorm Larsen
Kasserer: Poul Erik Ribberholt
Referent: Knud Vejlgaard
Menige medlemmer: Jytte Kammersgaard og Grethe Johansson
Nedenfor kan ses medlemmernes deltagelse i de forskellige udvalg.
Årsprogrammet er i år gratis!
2024: 7/5 – 4/6 – 13/8 – 24/9 – 22/10 – 5/11 – 3/12
2025: 14/1 – 11/2 – 11/3 – 8/4
Den 6/11 er der fælles centerrådsmøde for alle medlemmer i Herning kommune .
Sallys hårde arbejde med ” JYSK” har givet dette resultat, at vi endelig har fået vores manglende reol til infoen.
Jane Skibssted Madsen er vores nye administrative medarbejder med fysisk placering på Toftebo.
Royal side run
Rengøringsdag 24/5 med tilmelding
Frivilligtur 16/5
Kulturuge i uge 24
Næste møde : tirsdag den 7.maj kl. 08.30 – 10.30
Deltagere: Allis, Sally, Laila, Grethe, Jytte, Poul Erik og Knud.
Referatet godkendtes
Fællesspisning 12.marts blev aflyst pga. for få tilmeldte.
Der skal min. være 15 personer til sådan arrangement.
Tilbagebetaling af penge for fællesspisning: Hvis der er nogle der også vil til vinsmagning , kan de bare trække beløbet fra beløber til vinsmagning altså 125 – 65 = 60 kr , som skal betales for vinsmagning. De som ikke vil til vinsmagning kan henvende sig til Sally og få pengene tilbageført.
Der ønskes personer til infoen tirsdag kl. 12 -13 og onsdag kl. 08.30 – 09.30.
Cafeen ønsker hjælp til div. opgaver. Evt. interesserede kan kontakte Laila.
Alt vedrørende Info – skærmen varetages fremover af Svend.
Til vores hjemmeside ønskes der et andet ord for ”frivillige” når der søges om frivillige til hjælp med div. opgaver. Derfor modtager centerrådet gerne gode ideer!!
Økonomien i cafeen ser godt ud nu, hvor underskuddet er blevet mindre, så det går den rigtige vej.
Randi er på arbejde i huset mandag onsdag og torsdag, men har fri mandag i ulige uger!.
Ved alle arrangementer hvor der er mad i overskud skal fremover gemmes, da alt kan genbruges (Randi), så intet skal smides ud!!
Vores nye reoler i butikken hvor vi har Hentet 2 stk., men har bestilt 3 stk., så 1 i restordre og Jysk fastholder at vi har fået alle 3. Sally tager kontakt til jysk for at få opklaret misforståelsen.
Årsprogrammet er i år gratis!
Sommerfesten bliver 6. september i år.
Der er vinsmagning med spisning den 10. april kl. 18.00, så tøv ikke med at tilmelde jer.
Der er stor efterspørgsel på hæklede ”Kaj Bøje” figurer, så flere kunne ønskes.
Der er kulturuge fra den 8. juni og i den anledning fremstilles en stol der skal placeres udenfor vores gule dør, så man kan se hvad vi formår.
Der indkøbes taske til ”stavgangs – udstyr”.
Der ønskes et ekstra løbebånd.
Der kommer træning med at rejse sig fra liggende på gulv og til lodret stilling.
Der er gule caps til royal run deltagere!
Der er demensuge i Herning kommune i uge 19 .
Der kommer toiletvogn op i sdr. anlæg til royal run.
Jane Skibsted Madsen er ansat i regnskabsafdelingen.
Der har været en ”go-nat” kampagne for at spare el, hvor vi har vundet 1. præmie og får et diplom.
Vi har søgt (og fået) en del penge og derfor arbejdes der på at få nye drejebænke til træholdet.
Jytte har spurgt hvorfor fællesspisning altid er om tirsdagen? Knud undersøger hvorfor.
Der har været annonceret en brandalarmdag i huset, men den er blevet aflyst.
Næste møde: tirsdag den 9.april. kl. 08.30 – 10.30.
Deltagere: Allis, Sally, Laila, Jytte, Poul Erik og Knud.
Referatet godkendtes
Jørgen trækker sig ud af centerrådet med øjeblikkelig virkning, og derfor skal der findes en anden person, der ønsker at træde ind i centerrådet.
Der har været afholdt ” kaffemøder” , hvor folk kunne henvende sig og få en snak om hvad huset kan tilbyde af forskellige aktiviteter . Derved er der kommet flere , der har ønsket medlemskab , og nogle der lige ville tænke over det , så mødet må siges at være en succes!
Der mangler frivillige i både info og caféen, så hvis nogen ønsker at hjælpe med det kan man henvende sig i infoen eller hos Sally.
Ved åbent hus arrangementet var der mange mennesker og åbningstalen af Joan Hansen fra Herning kommune var rigtig god. Der var mange deltagere fra de forskellige hold, der var mødt op for at vise deres arbejde. Det var rigtig godt.
Derfor har centerrådet vedtaget at fremover skal alle holdene være samlet i caféen.
Der mangles mere information om menuen om onsdagen, så Randi og Jette fra koloritten går sammen om at forbedre dette.
Der mangles frivillige til hjælp i caféen ved div. arrangementer.
Der indkøbes 2 nye reoler til infoen, og træholdene ønsker at udstille varer til salg i infoen. Det kunne være ”fra bruger til bruger”, så brugerne ordner det indbyrdes.
Årsprogrammet er i år gratis!
Der er møde i ”Holtbjerg United” den 28. feb. om sommerfest. Laila informerer herom senere.
a) Kunst og kreativitet (Poul Erik og Grethe)
Poul Erik informerer om at boremaskinen i trælokalet er noget skrammel — så der undersøges andre muligheder.
Anni Bilgrav stopper som regnskabsfører, så indtil en ny er fundet afventer vi om nyt mht. regnskaberne.
Sally er tilbage fra ferie den 28. feb.
Vi er på Instagram (Jytte) --- valg til foråret.
Næste møde: Tirsdag den 12. marts. kl. 08.30 – 10.30.
Deltagere: Allis, Sally, Laila, Grethe, Jytte, Jørgen, Poul Erik og Knud.
Referatet godkendtes med bemærkning om, at det var ikke vores ”normale julefrokost” der kun kostede 30,- kr. men holdenes julekomsammen med platter der kostede 30,- kr.
Svend holder med deltagelse i centerrådet og alt frivillig arbejde fra d.d., da Svend har ønsket en pause i arbejdet i huset, har Laila derfor overtaget posten som fungerende formand indtil valget.
Da Svend ikke genopstiller til valg til centerrådet, skal der findes en anden kandidat til centerrådet. Svends udvalgsposter i centerrådet uddelegeres til andre medlemmer i huset.
Randi holder ferie i uge 4, så hvis servicen måske er lidt mangelfuld, må der vises lidt overbærenhed.
Sally holder ferie i uge 8.
Datoen er den 1.feb. og åbningstalen varetages af Joan Hansen fra Herning Kommunes social og sundhedsafdeling.
Der vil være forskellige borde , hvor holdene viser, hvad de arbejder med, så der er god grund til at møde op og høre om de mange ting, der foregår i huset.
Den 19.marts er der fælles cafe- og madhold – møde om hygiejne, brandinstruks og mm.
Vi har modtaget tilbud på ny opvaskemaskine på ca. 19.000,- kr., så vi skal søge i fonde om midler til dette.
Randi holder fri mandag i ulige uger med start i uge 7.
Årsprogrammet er i år gratis!
Herreaften den 8.feb er der foredrag af Lindy om ølbrygning og ølsmagning. Menuen er karbonade med grønærter og gulerødder og der kan købes vand øl og vin dertil.
Søjleboremaskinen som træholdet ønskede tilbage sker ikke, da den ikke er godkendt til skoler!
Der er forslag om slibning af private knive .
KOL-holdet starter op i uge 3.
Der er stillet forslag fra Gorm, om der fra næste sæson kunne startes et hold om kunstig intelligent.
Til banko prøver vi om mobilpay kan være en idé.
Gennemgang af regnskab sker på næste møde.
Der vil være åbent hus arrangement, tak til Svend for arbejdet i centerrådet og valg til centerråd.
Næste møde: Tirsdag 13. feb. 2024. kl. 08.30 – 10.30.
Deltagere: Allis, Sally, Laila, Grethe, Jytte, Jørgen, Poul Erik, Svend og Knud.
Referatet godkendtes uden bemærkning.
Centerrådsmødedatoer i 2024 er:
16.januar - 13.februar - 12. marts og 9. april
Randi kontakter frivillige, når der ønskes hjælp i cafe/køkken.
Ansøgningen som biavler kommer op på Facebook og vi må også meget gerne DELE, det der kommer op på Facebook!!
Mariola søger ”føl” til oplæring i yoga, så vi selv kan undervise i yoga.
Sally indkalder Jytte og Laila til møde for arrangement mht. åben hus.
Der er et alt for stort madspild mht. boller der bliver taget op, så der er boller til holdene. Men de bliver ikke spist!!( en dag blev 10 boller/rundstykker taget op og 7 kasseret pga. manglende tilslutning). Kan holdene ikke henvende sig til Randi på dagen og informere hende om, hvor mange boller der ønskes taget op hver dag?.
Der har været megen røre om lærerne, som har ”lånt” 2 borde at sidde og spise deres medbragte mad/drikke ved. Dertil må vi sige, at det er en arbejdsplads, så de behøver ikke købe noget i cafeen.
Der er stadig tilkaldt en montør til opvaskemaskinen i køkkenet, men pga. sygdom har de ikke været og se på vores opvasker. Der er ligeledes indhentet 2 tilbud på nyt, hvis vores ikke kan repareres.
I juleugerne er budgettet sprængt, så julefrokosten kun koster 30.- kr.
Årsprogrammet er i år gratis!
Den 9.nov var der dameaften i cafeen med mange deltagere – festlig udklædte (tresserlook) og højt humør. Menuen var: rejecocktail – helstegt kylling og citronfromage med flødeskum til dessert. Et formidabelt godt arrangement.
Søjleboremaskinen er fjernet fra lokalet, men det er ønskelig, at vi må få den tilbage, så kun os selv kan bruge den .
Der søges i fonde for finansiering af nye trædrejebænke til værkstedet .
”Gorm” søger flere folk til træholdet, så skynd jer at melde jer.
Hvis man tager husets glas/plastkrus med i træningslokalet bedes man også selv sørge for, at de kommer retur til køkkenet!.
Der er forespurgt om vi kan betale med mobilpay til banko og jeg (Knud) har sagt, at vi godt kan det .
Men ved nærmere eftertanke ønsker jeg(Knud) at drøfte holdningen til dette med bankoteamet, da det dræner vores bankokasse og vi udbetaler præmierne med kontanter. Vi har i forvejen besvær med at skaffe 50.- kr. sedler, da jeg ikke kan få/bestille dem i banken.
Der er ”bygge bro” penge i næste års pulje, så vi kan komme med forslag til arrangementer af fælles interesse.
Butikken og infoen ser flot ud og der har også været en god omsætning i butikken.
Vinterferie, mobilpay og brug af kommentarfeltet!!! Samt deling af facebookopslag.
Der er lavet en handicapplads ude foran hovedindgangen.
Kontoret har fået ny lås, så det kun er ansatte, der har nøgle til kontoret (pga. datasikkerhed).
Næste møde: Tirsdag den 16.januar 2024 kl. 08.30 – 11.30.
Deltagere: Allis, Sally, Laila, Grethe, Poul Erik, Svend og Knud.
Referatet godkendtes uden bemærkning.
Ledelsesstil for frivillige blev diskuteret og groft sagt kan man opdele dem i 4 grupper - Værten, idémageren, administratoren og præstationstripperen.
Værten er den sociale, der binder det hele sammen. Idemageren er den, der får mange idéer. Administratoren er den, der er god til struktur og regneark ol. Præstationstripperen er god til at få tingene ført ud i livet.
Trods meget lille fremmøde var det en god dag med foredragsholdere fra Biblioteket, der fortalte noget om E-reolen og filmstriben og borgerservice, der sagde noget om MitID og om eftermiddagen fortalte præsten om ” min sidste vilje” , så det var 3 interessante foredrag.
Det var dejligt at se så mange der bakkede op om caféen i forbindelse med Randi's sygemelding.
Træholdet fremstiller nogle træklodser til den hvide sofa i infoen, så den bliver lidt højere at sidde i.
Årsprogrammet er i år gratis!
Børneteaterfestivallen i november gik udmærket med mange børn og voksne til de 2 forestillinger, der var på programmet.
Der arrangeredes dameaften (60'er look) og menuen var rejecocktail, grydestegt kylling og til dessert citronfromage. Julefrokostmenuen er også fastlagt (se opslagstavle).
Banko giver et lille overskud!!!
Allis informerede om, at der kommer en lille forhøjelse at vores medlemskab til 480.- pr år.
Der bliver som noget nyt, afholdt BRANDØVELSE den 7 dec. kl. 09.00, hvor vi skal møde ved legepladsen vest for Kulturama. Der er også en tilrettet plan for valg til centerråd, hvor Laila, Jytte, Svend og Knud er på valg i 2024.
Sally orienterede om ”grøn bæredygtighed” i vores område, hvor man ønskede nogle bistader og rettede forespørgsel til os, om der var nogle, der er interesserede i at passe staderne, som nok kommer til at stå på Valdemarsvej ned mod banen. Vedkommende, måske 2 personer, kommer også på kursus for at passe bierne – det sker ude i løvbakkerne. Interesserede kan melde sig hos Sally.
Der kommer biavler, brandøvelse julehilsen og info om valg af centerrådsmedlemmer.
Næste møde: Tirsdag den 5.december kl. 08.30 – 10.30.
Deltagere: Allis, Sally, Laila, Jytte, Grethe, Jørgen, Poul Erik, Svend og Knud.
Referatet godkendtes uden bemærkning.
Fælles centerrådsdag i Lind.
Foredraget var om forandring af den nye generation af yngre frivillige og deres måde at være frivillig på. Det vil være mere tidsbegrænset dvs. være frivillig i kortere tid af gangen og måske til et projekt. Vi skal nok også være bedre til at spørge brugerne om hjælp til de forskellige opgaver og snakke i de forskellige udvalg om hvilken hjælp, der er brug for. Det var en helt igennem dejlig eftermiddag.
Fødselsdagsgaver til runde fødselsdage i huset varetages af Jytte og Grethe.
Sally bød velkommen til alle og da der ikke var vaccination på programmet, var der ”kun” arrangementer. (et foredrag formiddag om bl.a. MitID og fremtidsfuldmagt og et om eftermiddagen om min sidste vilje) var ganske udmærkede, men der var ikke mange medlemmer mødt op bortset fra centerrådet for at høre om disse …synes vi …vigtige og aktuelle emner.
Der kunne købes frokost mellem foredragene, så det var en interessant dag i caféen.
Der er 2 bagere (Knud Erik og Chresten), som er i gang med at bage kager til os hver anden torsdag.
Nøgler til de forskellige aktivitetsrum skal tilbage i kassen efter brug, og kassen skal i skrivebordsskuffen om eftermiddagen.
Årsprogrammet er i år gratis!
Sally indkalder til møde mht. julefrokost forberedelserne.
Der er kommet nye billeder op på væggene.
Båndsaven er blevet repareret og justeret.
Der ønskes nye trædrejebænke i træværkstedet….så der skal søges i fonde om økonomisk støtte, hvis
ønskerne skal opfyldes.
Knivholdet ønsker meget gerne flere deltagere på holdet.
Balanceholdet der varer til jul, er en succes med et fyldt hold.
Banko går i øjeblikket nogenlunde, men vi kunne godt tænke os lidt flere deltagere.
Allis informerede om at i kommunens budgetforlig bliver der ca. 18 millioner der skal tilføres og fordeles mellem bl.a. hjemmeplejen – sygeplejen og andre. Plejecentrene skal tilføres 1½ million og bevæg dig for livet bliver tilgodeset med ½ million.
Økonomien ser sund og fin ud, så der er stadig lidt penge på kistebunden.
Der vil være nyt om bl.a. Sundhedsdagen – knivholdet – Dameaften og julefrokosten.
Det blev påpeget, at der ikke er parkeringspladser uden for den blå dør (ved indgangen). Der er kun p-pladser i de markerede båse!!
Næste møde : Tirsdag den 7.november kl. 08.30 – 10.30.
Deltagere: Allis, Laila, Jytte, Grethe, Jørgen, Poul Erik, Svend og Knud.
Referatet godkendtes uden bemærkning.
Sponsorgaver til julefrokost: I oktober tager Laila, Jytte og Randi og Svend kontakt til div. forretninger /firmaer for evt. gaver til amerikansk lotteri til vores julefrokost.
Den 11.okt. er der vaccinationsdag i huset. Det hele starter med foredrag kl. 10.00 – 11.00, derefter er der vaccination fra 11.30 - 12.30. Derefter er der igen foredrag fra 14.00 – 16.00. Det hele er gratis!!!
Der er ingen tilmelding, men der udleveres et nummer til vaccination.
Plastbægerne/glas skal ikke stå dobbelt i reolen.
Årsprogrammet er i år gratis!
Til vores sommerfest var der mange besøgende både børn og voksne, som kunne nyde både kaffe, kage og mad fra forskellige lande. Der var også div. lege for både børn og voksne såsom hoppeborg, hammerslag, DJ og meget andet.
Der blev snakket om vi kunne forny noget af udvalget til salg i butikken, så det ser lidt mere indbydende ud, og måske kunne træholdet også fremstille noget til butikken.
Læderholdet og knivholdet kunne måske også samarbejde, da knivholdet fremstiller læderskeder til knivene.
Der er stadig plads på mange af træningsholdene.
d) Spil og samvær (Niels og Knud)
Banko er startet igen med god søgning.
De 2 borde i cafeen ind til ung Herning er reserveret til lærerne på Valdemarskolen, hvor lærerne kan indtage deres medbragte mad når bare de ikke forstyrrer vore arrangementer i cafeen.
Blev gennemgået og det nye budget lagt med visse justeringer, men vores økonomi ser fint ud.
Billeder fra vores sommerfest arrangementskalender og der er stadig plads på holdene.
Næste møde : Tirsdag den 10.oktober kl. 08.30 – 10.30.
Deltagere: Sally, Allis, Laila, Jytte, Jørgen, Poul Erik, Svend og Knud.
Referatet godkendtes med bemærkning om at honoraret for foredrag af frikirkepræsten ”Martin” er 2500.- kr.
Jytte Hofmann sørger for der er skilte til udlevering i infoen, hvis man holder der uden handicapskilt i bilen!
Der er hjælp til dem som ønsker det den 24. aug. fra 1400- 1600. Der kan betales med kontanter eller mobilePay. Der kan også betales med kort, men så skal du også have tlf, mitID og kort med.
Sally er klar til at hjælpe med kontant/kort-betaling og Jørgen og Poul Erik klarer mobilpay betalingen. Der udleveres numre til enten kontant/kort eller mobilpay ved ankomst.
Der er aftalt møde mht. højttalere til caféen 6/9 kl. 1030.
Der er kursus ved fuglesang sø hvordan man ansøger om fondsmidler den 19/6 kl. 13 – 16. Svend og Jørgen deltager.
Løveapoteket ved endnu ikke om de får lov til at vaccinere i år, men vi satser stadig på den 11. okt., men vi ved det først i uge 34.
Der er møde i caféen på mandag. Det handler om et evt. bagehold om torsdagen.
Randi ønsker, at alle holdene sætter dato på, hvornår de begynder efter ferien!!
Der er kommet lås på skabet i mellemgangen ved køkkenet og den ene kummefryser (Randi`s ønsker).
Der er indkøbt og installeret en drikkevandskøler til caféen.
Vi har også fået ny mikroovn .
OBS! Vi skal huske at låse den hvide pengekasse ind i pengeskabet om torsdagen!
Årsprogrammet er i år gratis!
Sommerfesten den 8. sept. er under udarbejdelse. Husk at sætte X i kalenderen.
Der arrangeres dameaften den 9/11, fællesspisning (60 kr. for medlemmer og 75 kr. for andre), foredrag af frikirkepræst ” Martin” (pris 2500.-) og dk-lagersalg. Datoer kommer senere.
Knivholdet er meget glad for den service der er om mandagen
Båndsaven i træværkstedet bliver justeret af os (træholdet).
Der skal ryddes bedre op i værkstedet for høvlspåner ol. Charles kontaktes om problemet.
Krea-holdet ønsker at være max 8 personer på holdet om mandagen fremover.
Der er rengøringsdag den 24. maj 2024.
Vores træningsmaskiner er flyttet tilbage , så vi kan træne i vores gamle lokale
Ølbryggerne har fået nye lokaler.
Der laves nye nøgleskilte af træ så holdbarheden er bedre.
Ung Herning har fået ny koordinator i deres café og det er aftalt, at vi har deres café mandag og onsdag formiddag.
Vi har fået udleveret materialet og nyt budget lægges på næste møde.
Kommer i sept. udgaven. Der vil være om træningslokale, café nyt og ”fra sofadyr til strandløve”
Når vi selv køber medlemskort hjemme, skal man huske at tillade ALLE cookies!!. Ellers kommer man ikke videre.
Næste møde : tirsdag den 12. sept. kl. 08.30 – 10.30.
Deltagere: Sally, Grethe , Laila , Jytte , Jørgen , Poul Erik , Svend og Knud.
Referatet godkendtes uden bemærkninger.
Der afholdes kaffemøder, hvor interesserede kan få at vide hvad vi laver i huset. mandag den 4.sept. fra 10.00 – 12.00 er det Laila og Sally , der vil modtage de nye gæster og onsdag den 7. feb. 2024 er det Sally og Svend der modtager de nye gæster.
Jørgen kontakter frikirkepræst ” Martin” for mulig foredrag den 11. jan.2024 .
Vores nye hjemmeside under Herning kommune er ved at være på plads…der skal vi have korrekturlæsning for at undgå evt. fejl, og så kører det forhåbentligt.
Næste gang bliver der salg af både sko og lagersalg samme dag, mere herom senere.
Løveapoteket ved endnu ikke om de får lov til at vaccinere i år, men vi satser på den 11. okt., hvor det nok er på plads, hvem der skal vaccinere.
Randi’s arbejdstid i huset er under udarbejdelse og kommer snart.
Vi har besluttet at vi får en vandkøler til cafeen i stedet for den defekte ismaskine.
Der er ikke folk i info-en i juni og juli.
Årsprogrammet er i år gratis!
Til sommerfesten den 8.sept. fra kl. 11.00 hjælper Svend, Poul Erik og Niels med opstillingen og kl. 14.00 – 16.00 står Anne Marie, Grethe og Knud for salg af kaffe og kage, medens Karen og Flemming sørger for rundvisning fra kl. 14.00 – 16.00. Der vil også blive rundvisning fra kl. 16.00 – 18.00.
Intet nyt
Savklingen til båndsaven i træværkstedet er ødelagt og der skal købes en ny.
Der bliver følgende arrangementer:
Vinaften med 5-6 forskellige vine.
Herreaften.
St bededag vil der blive serveret varme hveder.
Der er rengøringsdag den 24. maj.2024.
Dameaften den 9.nov.
Blev gennemgået og fundet i orden.
Der kommer tilmeldingsdatoer til ny sæson, der vil være læsestof om bl.a. royal run og vores frivilligtur.
Jørgen undersøger, om der er mulighed for rundvisning på hospice i Hvide Sande.
Næste møde: tirsdag den 15. aug. kl. 08.30 – 10.30.
Deltagere: Allis, Sally, Grethe , Laila , Jytte , Jørgen , Poul Erik , Svend og Knud.
Referatet godkendtes uden bemærkninger.
Svend laver det nye årsprogram
Sally laver et udkast til udvalgsmedlemmerne om fordelingen af de forskellige udvalgsposter.
Laila bliver ny tovholder i cafeen.
Der er ansat en ny medarbejder i cafe/køkken…Randi, som begynder 15. maj både i Holtbjerghuset og Koloritten. Der arrangeres møde i cafe/info, hvor det er meningen at folkene i info-en skal hjælpe Randi i starten.
Brugerbetalingen blev gennemgået med enkelte ændringer.
Efter forespørgsler om vi kan afholde vinsmagning, er det besluttet at prøve det igen med øje for regler og økonomi. Sally og Jørgen forestår den videre arrangering af dette.
For god ordens skyld er sammensætningen af det nye centerråd som følger:
Svend Thomsen(formand), Laila Wetke(næstformand), Poul Erik Ribberholt(kasserer), Knud Vejlgaard(referent), Grethe Johansson, Jytte Kammersgaard og Jørgen Pedersen.
Sundhedsdag bliver den 11.okt med vaccinationer.
Torsdag den 1.feb.2024 er der åbent hus
Der er udtrykt ønske om et evt. hygiejnekursus til folk, der arbejder i køkkenet.
Der er ikke folk i info-en i juni og juli.
Årsprogrammet er i år gratis!
Sally indkalde til møde den 30. maj. kl. 08.30 mht. sommerfest, som i år bliver i telt på p-pladsen. Der kan købes mad på pladsen. Mere herom senere.
Der indkaldes til møde i festudvalget den 11.maj kl. 10.00 mht. bl.a. foredrag.
Vi er blevet lovet , at vi flytter til ”de gamle” lokaler senest sep. (hurra)
Det liggende yoga–hold stopper. Der starter ”fitnessdance” og ”motion for mænd” og til januar starter "smarttræning”.
OBS! Pga. faldende deltagerantal til banko har der i den senere tid været underskud hver gang, der er afholdt banko . Trods dette starter banko igen op til sept., men hvis ikke deltagerantallet øges, har bankoteamet valgt at stoppe med bankospillet med udgangen af sept.!!!!
Der har været ledermøde på skolen om vores handicap pladser ud for den røde dør og DE ER VORES, så vi har lavet skilte både til at ligge i forruden (handicap skilt) og til at sætte i forruden på biler der holder på p - pladserne uden skilt.
Der er royal run den 26.maj.
Vores frivilligtur mangler nogle tilmeldinger!!!!Så skynd jer at tilmelde jer.
Der arrangeres rengøringsdag i huset for alle frivillige den 24. maj 2024.
Venter til næste gang
Der er lukket 5.juni (grundlovsdag)
Årsprogram forventes færdig i uge 26.
Næste møde : tirsdag den 13. juni kl. 1000 – 1230.
Allis åbnede mødet med at byde centerrådet og de nye medlemmer til centerrådet velkommen, nemlig Grethe Johansson og Poul Erik Ribberholt…2 nye medlemmer var desværre forhindret nemlig Jørgen (som er på ferie) og Laila (som er sygemeldt).
Centerrådet konstitueredes som følger:
Formand : Svend Thomsen
Kasserer: Poul Erik Ribberholt
Næstformand : venter til næste gang , hvor centerrådet er fuldtallig.
Referent: Knud Vejlgaard
Centerrådsmøderne flyttes til 1. tirsdag i måneden i ulige uger kl. 08.30-10.30.
Datoerne er som følger: 9. maj, 13. juni(dog fra 10-12.30), 5. aug., 12. sept., 10. okt., 7. nov. og 5. dec.
Blev gennemgået, men gennemgang af div. udvalg venter til næste møde .
Referatet godkendtes uden bemærkning.
Der ønskes 3 frivillige handymen til royal run.
Trods besparelser i kommunen har vi stadig penge fra vi bygger bro .
Derfor kommer der en toiletvogn til royal run.
Herning kommunes hjemmeside for aktivitetshuse og centre er stadig under redigering for at tilrette den, så det bliver ens for alle at bruge den.
Vi har fået 37 ansøgninger til cafeen, hvoraf der er valgt 4 til samtale. Det foregår på koloritten.
Det nye centerråd samt nyt fra cafeen.
Rygning på matriklen er IKKE tilladt.
Der var forespørgsel om vinsmagning til efteråret. Beslutningen venter til næste møde.
Næste møde: tirsdag den 9. maj 2023 kl. 08.30.
Valdemarsvej 347 d3
7400 Herning
Tlf.: 96 28 59 35
Sally Mikkelsen
Aktivitetskoordinator
Tlf.: 96 28 55 63
Mail: taksm@herning.dk
Vi anbefaler brug af sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.