Referat
Sted: Pejsestuen, Aktiv Centret
Centerrådsmedlemmer: Knud Nikolajsen, Lis Vorm, Jonny Olsen, Astrid Christensen, Kurt Fagerlund, Else Pedersen og Ulla Larsen
Personalerepræsentanter: Gerda Johanne Simonsen (afbud), Kirsten Fugl Matthiasen
1. Gennemgang af dagsorden
2. Siden sidst
a. Ekstraordinær Generalforsamling i Støtte -/Udvikling – opløsning og spørgsmål omkring nye regler omkring afholdelse af Banko.
- På den ekstra ordinære generalforsamling blev det besluttet, at opløse Støtte -og udvikling og lade de tilbageværende midler overgå til Aktiv Centret. Dette er meddelt Herning kommune.
- Regler for banko, som blev drøftet – Det undersøges nærmere, hvilke regler der generelt gælder for Aktivitetscentrene. – Vi afventer og fortsætter som hidtil indtil vi hører andet.
3. Årsprogrammet 2022/2023
Priser på brugerbetaling på de forskellige hold – er der noget som skal stige i pris? (Bemærk at sidste år var det ½ pris pga. corona).
Det besluttes, at priserne fra tidligere bibeholdes og bliver som følger:
Billard: 100,-
Video: 50,-
Madlavning: 150,-
Selvtræning: 125,-
Smedeværksted: 100,-
Træværksted: 100
Ølbrygning: 100,-
4. Gennemgang
af Mål og Rammer, udlevering af mappe og gennemgang af øvrige dokumenter – herunder organisation.
a. Mappe med diverse dokumenter er udleveret og gennemgået.
b. Mål og rammer er gennemgået og drøftet. – Det er godt at gøre en gang imellem og få genopfrisket formål og baggrund for driften af Centret.
5. Arrangementer
a. Jubilæumsfest
Der er styr på det meste. Det bliver en god fest!
b. Kulturfestuge
Vi har et arrangement i samarbejde med ældrerådet/Bodil Markmøller d. 14. juni
Der laves opslag og det sættes i Aktiv Nyt i Juni – Tilmelding 10/6.
c. Skt. Hans fest d. 23. juni.
Vores bål fad er stjålet/væk – skal vi købe et nyt, så der kan blive et lille bål på plænen?
Der er lavet aftale om at låne et bålfad.
d. Fester i efteråret? Datoer
Centerrådet vil gerne lade det være op til arrangementsudvalget at afgøre hvad de ønsker og har overskud til at arrangere i efteråret. Vi har tidligere haft høstfest og julefrokost. Centerrådet tænker at en fest nok er det, der er ressourcer til.
e. Royal Side Run 3. juni i Sdr. Anlæg.
Fælles arrangement for alle Aktivitetscentre – Vi håber mange bakker op – Der kommer opslag op – tilmelding senest d. 12/5.
6. Økonomi
a. Skærm til træningssalen – Kan vi med en skærm i træningssalen få mere information ud til de medlemmer der udelukkende går til selvtræning. Kan vi med mere info i højere grad lykkes med at rekruttere frivillige.
Vi beder Pedellen om at undersøge, om en ekstra skærm kan tilsluttes trådløst, da det vil gøre etableringen noget billigere. Vi indhenter pris og vurderer på den baggrund om der skal investeres i det. Det vil give en bedre information til dem der udelukkende kommer i huset til selvtræning.
b. Søge fonde – f.eks. til sangbøger.
Kirsten undersøger hvordan der søges med Nem-ID, når man søger på Aktiv Centrets vegne.
7. Aktivitetsudvalgene - bordet rundt?
a. Lis har købt en hårtørrer til omklædningsrummet – Pedel monterer.
b. Else har samlet 6 personer til at stå for Aktiv Højskolen. De tager kontakt til DOF og hører hvad rammerne omkring det er. Else taler med Gerda om det også ift. udmelding i årsprogram.
c. Kurt - Billard – Udleveret EAN nr.
d. Knud – Vi skal have tjekket, om anlægget kører på en frekvens, som muligvis bliver lukket ned. – Vi giver opgaven til Pedel.
e. Knud – Cafekoordinator – drøftelse af hvordan lønnen dækkes af driften i cafeen – Det er så vigtigt vi bruger cafeen for at opretholde en driftig cafe.
8. Tage billeder af de nye
Lave fuldmagt til brug af billeder. Der laves opslag og sættes på hjemmesiden.
9. Hjemmesiden