Referat
Sted: Lokale 3, Aktiv Centret
Centerrådsmedlemmer: Knud Nikolajsen, Lis Vorm, Jonny Olsen, Astrid Christensen, Else Pedersen og Ulla Larsen
Personalerepræsentanter: Gerda Johanne Simonsen, Kirsten Fugl Matthiasen
1. Gennemgang af dagsorden
2. Fremtidens Aktiv Center
- Kort information før kl. 10
- Opsamling efter frokost.
- En god formiddag med mange gode forslag til fremtidens Aktiv Center.
- Vi har fået en del materiale, som vi vil arbejde videre med.
- På medlemsmødet melder vi ud, at vi lige nu har lov til at lave prøvehandlinger og det kan f.eks. være kortere kurser. Det kunne være korte kurser indenfor de emner vi i forvejen har hold indenfor. Det kunne også være noget helt nyt. Ideer modtages gerne.
- Vi lykkedes ikke med at få førtidspensionister med til mødet i dag. Vi vil prøve at arbejde på et lignende møde for førtidspensionister, så vi kan høre hvad deres ønsker er til et fremtidens Aktiv Center og hvordan vi kan tiltrække flere førtidspensionister.
3. Siden sidst
a. Nytårskur
Der er positive reaktioner – Dorthe havde god tid og talte med flere bagefter – Vi skal være mere tydelige på i hvilket tidsrum det foregår, både i invitationen og i aftalen med foredragsholder.
b. Møde med Bankoudvalg
Et rigtigt godt møde med positiv stemning, hvor der blev drøftet tilskud. Det er aftalt, at man ikke længere har en Bankopung, men fremadrettet søger Bankoudvalget om tilskud ved Centerrådet til f.eks. Julebanko og sommerarrangement. Beløbet er aftalt til at være på 500 kr. de to gange om året.
4. Årsprogrammet 2023/2024
a. Udlever sedler til holdledere
- Hvert Centerrådsmedlem udleverer sedlerne til de hold de repræsenterer. Sedlerne udfyldes og afleveres til Gerda senest d. 10/3 til Gerda. Sedlerne danner grundlag for det der kommer til at stå i årsprogrammet og på hjemmesiden.
- Aktivitetsudvalgsmøde: d. 6/10-2023, kl. 12.30-14.30
- Julemarked evt. 18/11-2023
- Julefrokost 2023: onsdag d. 22/11-2023
- Juleplatter uge 50-2023
- Nytårskur: mandag d. 15/1-2024
- Medlemsmøde: tirsdag d. 20/2-2024
- Forårsmarked: d. 16/3-2024
- Frivilligfest/tur: torsdag d. 13/6-2024
b. Åbent Hus
- Vi prøver at lave en uge med Åbent Hus (alle 5 hverdage kl. 9-16) – Vi får brug for en del rundvisere i løbet af ugen (en af gangen)
- Vi fortsætter med at lave Åbent Hus-Kaffe – Onsdag d. 25/10 kl. 14-15.30 og 24/1-2024
5. Arrangementer
a. Medlemsmøde
Vi har talt om følgende emner på sidste møde.
- Bruge cafeen - Cafeudvalg
- Facebook
- Fremtidens Aktiv Center
- Valg
- Spørgsmål fra deltagerne.
- Under valg bliver der en gennemgang af organisationen.
b. Valg
Vi har ledige pladser og der er flere der skal spørges. Vi har planen klar til medlemsmødet. Meld tilbage til Gerda/Kirsten senest i løbet af uge 6.
c. Royal side Run
- Indkøb beklædning – hold
- Lis har undersøgt køb af kasketter. Firmaet Igo-profil. Vi ser de har muleposer med logo på. Det kunne være en god ide, da det er brugbart for de fleste og det vil også være synligt på dagen. Gerda og Lis arbejder videre med det.
d. Forårsmarked
Der er forårsmarked d. 25/3-2023. Der er få der har bestilt bod.
e. Frivilligtur/fest
- Sidste år var det en tur ud af huset. I år beslutter vi, at det skal være en fest, så vi tilgodeser dem der ikke er så meget til en tur.
- Budgettet er ca. 500,- kr. per frivillig.
- Gerda, Ulla og Astrid går videre med at arrangere.
f. Arrangement med Politiet med emnet bedrageri
Det bestilles over internettet Gerda og Knud arbejder videre med det.
6. Økonomi
a. Regnskab for 2022
- Vi gennemgår regnskabet på Centerdelen. Der er et mindre overskud og det er vi meget tilfredse med. Vi har fået pengene tilbage til medlemmerne og gode aktiviteter. Vi har lavet flere større investeringer, som der er givet god feedback på.
- Vi gennemgår Caferegnskabet. Der er underskud på 25.000, - i Cafeen. Det ser ikke så slemt ud som frygtet og Cafeen har en egenkapital at trække på, men det går ikke på længere sigt. Vi vil fortsat have et stort fokus på hvor dan vi kan øge aktiviteten i Cafeen og derved øge omsætningen. Vi opfordrer til, at man støtter cafeen, bruger cafeen og at man har cafeen i tankerne, når man laver arrangementer o.l.
- Det er en erfaring i Cafeen, at runde tal/priser gør det lettere og øger salget.
b. Status Løbebånd
Løbebåndet er 5 år gammelt og skal nu repareres for et større beløb for anden gang. Ny-pris er på ca. 15-20.000,- kr. Vi drøfter muligheden for at søge fonde til indkøb af en ny og overvejelsen går på, om man skal søge til mere end en maskine. Cross-traineren er ved at være slidt.
7. Kunstudvalg
- Der er midler vi må bruge i år.
- Skal vi efterspørge interesserede til Kunstudvalget igen?
8. Avisannonce
Hvad sker der på AC og hvad skal med i den fællesannonce
9. Aktivitetsudvalgene
Bordet rundt?
10. Frivillige bygger bro
Oplæg om fremtidsfuldmagt
11. Hjemmesiden
Nyhedsbrev/mail
12. Evt.
Mødet i april er i lukke ugen op til påske, så i stedet bliver det d. 11/4-2023
Info om ansættelse af Husassistenter:
Vi har ansat to nye Husassistenter, Heidi starter d. 20/2-2023 og Lita starter 1/3-2023.