Centerråd og Udvalg

Her kan du se hvem, der er med i centerrådet og hvordan du kan kontakte dem.

Centerråd - medlemmer 
Foto Navn og kontakt Udvalg Mail

Formand

Laila Wetke

Caféudvalg

Åbent hus og
Sundhedsudvalg

laiwetke@hotmail.com

Næstformand

Gorm Larsen

Festudvalg

Medie teknik

gorm@vestjyde.dk

Referent

Knud Vejlgaard

 

Spil og samvær

Motion og træning

Fest udvalget

Holtbjerg udvalg

kve@privat.dk

Kasserer

Poul Erik Ribberholt

Kunst og kreativitet rib.berholt@hotmail.com

Medlem

Jytte Kammersgaard

Motion og træning

Info udvalg

Åbent hus og
sundhedsudvalget

jyttesorensen56@gmail.com

Medlem

Grethe Johansson

Kunst og kreativitet

Holtbjerg udvalg

pipkoen@hotmail.com

 

Udvalgs niveau

Koordinerer og planlægger arrangementer og indsatser i huset.

Kontaktperson fra Centerrådet er tilknyttet hvert udvalg.

Café udvalg

Frivillige som har sit virke i cafeen, finder spændende brød til kaffen samt medvirker til at caféen er husets midtpunkt.

Repræsentanter:
Centerråd: Laila
Brugere: Alle som er tilknyttet caféen
Personale: Randi og Sally

Åbent hus og sundhedsudvalget

Planlægger Åbent hus/Sundhedsdag. Målet med dagen er at synliggøre husets aktivitetstilbud og arrangementer, samt synliggøre sundhedsfremmende inspiration til brugere af huset.

Repræsentanter:
Centerråd: Jytte og Laila
Café: Randi
Bruger: Christen
Personale: Jytte og Sally

Fest udvalget

Planlægger og koordinerer diverse arrangementer i huset, herunder: Spis sammen, julefrokost, vinsmagning, tøjsalg osv.

Repræsentanter:
Centerråd: Gorm og Knud
Café: Randi
Brugere: Karen
Personale: Randi og Sally

Holtbjerg udvalget

Udvalget samarbejder med Plads til Forskel og øvrige aktører i området mhp. synliggørelse af muligheder for samvær og aktiviteter, herunder: Teaterfestival og sommerfest

Repræsentanter:
Centerråd: Knud og Grethe
Personale: Sally

Informationsudvalg

Frivillige som bemander informationen og således er husets blæksprutter, som hilser os alle velkommen.

Repræsentant: Jytte
Centerråd: 
Brugere: Alle som er tilknyttet informationen
Personale: Sally

Aktivitetsniveau

Aktivitetsgrupperne koordinerer, planlægger og løser selv deres opgaver.
Kontaktperson fra Centerrådet er tilknyttet

Kunst og kreativitet

F.eks. knipling, trædrejning, porcelænsmaling mv.
Poul Erik og Grethe

Motion og træning

F.eks. selvtræning, bassin, stavgang mv.
Knud og Jytte

Medie og Teknik

F.eks. infoskærm og medieteknik
Gorm

Spil og samvær

F.eks. canasta, whist, madlavning for mænd, banko mv.
Knud 

Referat                  

Deltagere:   Allis ,  Sally  , Jytte ,  Grethe , Poul Erik , Gorm  og Knud.     

1) Godkendelse af  referatet  fra 3.dec.

Referatet godkendtes uden bemærkning.

2) Punkter til drøftelse/evaluering

Der er arrangeret  førstehjælpskursus for deltagerne på bassin – holdet. Der er 16 pladser på kursuset.

3) Frivillige

Der søges en frivillig  til at sidde i informationen  torsdag morgen (09.30 – 10.30). Kandidater kan henvende sig i infoen eller til Sally.

4) Nyt fra udvalg

a) Åbent hus/sundhedsdag (Jytte og Laila)

Datoen er den 5.feb. og der vil bl.a. være stande med diabetes -  tandtekniker. Og gigtforeningen kommer og fortæller om ” livet med gigt” kl. 10.45 – 11.30.

Der kan også  købes formiddagskaffe og kage  samt frokost i cafeen.

b) Cafe udvalg (Laila)

Randis timetal i vores  Aktivitetshus nedsættes, da caféen ikke kan bære lønudgifterne for antallet af timer.

c) Info udvalg (Jytte)  

Der søges frivillige til infoen  torsdag morgen.            

Årsprogrammet er i år gratis!               

d) Holtbjerg udvalg(Grethe og Knud)  

Jeg ( Knud) har været på rundtur i det ”nye” område efter  renoveringen sammen med  bl.a. ”plads til forskel” og flere andre aktører i området f.eks. afd.24 ( i alt ca. 10 personer). Der er bygget et orangeri, hvor det er meningen, vi skal bruge det til forskellige ting f.eks. kortspil –alm hygge/kaffedrikning eller andet og så er der jordstykket mellem Valdemarsvej og motorvejen, som skal forskønnes med træer og en lille sø med trædesten, bistader, fuglekasser, højbede og meget mere. Alt i alt et dejlig område at vandre i.

e) Fest udvalg (Gorm og Knud)  

Herreaften bliver den 12.marts. Så sæt kryds i kalenderen og tilmeld jer .😊

5) Nyt fra aktivitetsgrupper

a) Kunst og kreativitet (Poul Erik og Grethe)

Der har været møde med skolen om mulige ændringer af vores værksteder, Træ – glas  og porcelæn. Mere herom senere.

Der  er ytret ønske om at sælge vores strikkemaskiner og  købe nye symaskiner.

b) Motion og træning (Jytte og Knud )

Der kommer træningshold ”hold hjernen frisk” med Rikke som  træner holdet. Det starter i feb. Og går over 10 gange .                                                                                            

c) Medie teknik (Gorm)   
d) Spil og samvær (Knud) 

Banko går i øjeblikket godt  og med overskud!!                                                                                                                                                                    

6) Nyt fra  teamleder  og koordinator

Sally informerede om at vi, skolen og plads til forskel vil arrangere en Work-shop, hvor vi ældre sammen med børn skal tegne billeder og Mie Frydlund er instruktør. Det forventes at være 4 ældre og 4-8 børn. Mia Frydlund er fra København og er billedkunstner. Datoen for dette arrangement er den 11. marts og varighed er 4 timer.

7) Økonomi

8) Indhold til Holtbjerg Nyt

Der kommer bl.a. sundhedsdag, herreaften og hold hjernen frisk.

9) Evt. 

Næste møde: tirsdag den 11. feb. 2025 – kl.  08.30 - 10.30.     

                           

Referat                      

Deltagere: Sally, Randi, Jytte, Poul Erik, Gorm  og Knud.     

1. Godkendelse af  referatet  fra 5.nov.

Referatet godkendtes uden bemærkning.

2. Punkter til drøftelse/evaluering

Valg til centerrådet næste år (2025)

Grethe og Poul Erik   modtager genvalg.  Gorm modtager ikke genvalg.

Til dameaftenen var der ca. 30 deltagere , og der var stor ros til køkkenpersonalet for maden. Det var en meget hyggelig aften.

3. Frivillige 

4. Nyt fra udvalg

a. Åbent hus/sundhedsdag (Jytte og Laila)

Kommer til feb. og foredraget kunne være ”gigt”. Udvalget holder møde i uge 50.

b. Cafe udvalg (Laila)

Mange hold har valgt at holde ”julehygge i uge 50.

c. Info udvalg (Jytte)               

Årsprogrammet er i år gratis!               

d. Holtbjerg udvalg (Grethe og Knud)

Der er møde med Adis i uge 50 om div. tiltag  om området f.eks. biavl  og forskellige andre tiltag.

e. Fest udvalg (Gorm og Knud)  

Til herreaftenen i  marts er emnet ”diverse spil” og menuen er gule ærter.

5. Nyt fra aktivitetsgrupper

a. Kunst og kreativitet (Poul Erik og Grethe)

Trædrejernes rundsav trænger til et eftersyn og det sker til sommer.                                                                                                              

b. Motion og træning (Jytte og Knud )

Der startes et nyt træningstilbud  til feb. ”hold hjernen frisk”.   

Det er under overvejelse at indkøbe 8 små trampoliner til det nye træningstilbud.                                                                                           

c. Medie teknik (Gorm)   
d. Spil og samvær (Knud)                                                                                                                                                                        

6. Nyt fra teamleder og koordinator

Sallys arbejdstid er nu 28 timer ugentlig stigende til 30 timer efter nytår.

7. Økonomi

Venter til næste gang.

8. Indhold til Holtbjerg Nyt

Der er Lucia sang  i  cafeen fredag  den 13.dec. kl.  09.30.  

9. Evt.

Det undersøges om  træholdet kan komme ind før kl. 10.00 , hvis lokalet er ledigt.

Næste møde  : tirsdag den 14.jan 2025 kl. 08.30 – 10.30.  

                           

Referat                   

Deltagere:  Allis, Sally, Randi, Grethe, Jytte og Knud.     

1) Godkendelse af referatet  fra 22. okt.

Referatet godkendtes uden bemærkning.

2) Punkter til drøftelse/evaluering

Valg til centerrådet næste år (2025)

Kandidatlister kan hentes i infoen den 5.feb., og  Kandidatlisterne skal afleveres senest 14.feb.

Der er foto-seance af mulige kandidater den 19. feb.

Valget finder sted den 7.marts og det konstituerende centerrådsmøde er den 8.april.

Tøj og sko arrangementet manglede ”kunder” , så det overvejes hvordan det i fremtiden skal være.

3) Frivillige

Der søges frivillige til forskellige opgaver…. Mere herom senere.

4) Nyt fra udvalg

a) Åbent hus/sundhedsdag.(Jytte og Laila)

Kommer til feb.

b) Cafe udvalg (Laila)
c) Info udvalg (Jytte)               

Årsprogrammet er i år gratis!               

d) Holtbjerg udvalg (Grethe og Knud)
e) Fest udvalg (Gorm og Knud)  

5) Nyt fra aktivitetsgrupper

a) Kunst og kreativitet (Poul Erik og Grethe)
b) Motion og træning (Jytte og Knud)

Jump-fitness  var en succes så det kan vi måske gentage  og indkøbe trampoliner dertil?

Zumba er også en dejlig træningsform ( måske lidt svedfremkaldende) .😊   

c) Medie teknik (Gorm)
d) Spil og samvær ( Knud)  

Der er omdelt flyers om bankospil, så vi må se, om det hjælper på deltagerantallet. 

6) Nyt fra  teamleder  og koordinator  

Sally informerede om at vi er over 150 medlemmer i huset, men vi vil gerne nå endnu højere op mht. antal medlemmer.

Handicap p-pladser vil være flyttet fra p- pladserne ved kulturama til p- pladsen ved hallen (øst  for hallen.) under arbejde med brandmeldesystemet. Der vil være en bænk indenfor døren ved hallen.

Allis  informerede om at, der ikke i år er kommet emmer omkring bæredygtighed, så vi ikke har chance for at vinde præmien igen i år.

7) Økonomi

Ser vi på næste gang da, regnskabet ikke var klar endnu.

8) Indhold til Holtbjerg Nyt

Der vil være julehygge i dec. og billeder fra dameaften samt åbningstider i julen.    

9) Evt.

Næste møde  : tirsdag den 3.dec. kl. 09.00 – 12.00.                          

Referat                    

Deltagere: Allis, Sally, Randi, Grethe, Poul Erik, Gorm og Knud.     

1) Godkendelse af referatet fra 24. sept.

Godkendtes uden bemærkninger.

2) Punkter til drøftelse/evaluering

3) Frivillige

Grethe og Jytte køber gaver til frivilliges runde fødselsdage.

Randi  kan midlertidig hjælpe i infoen, da der mangles frivillige til tirsdag eftermiddag.

4) Nyt fra udvalg

a) Åbent hus/sundhedsdag.(Jytte og Laila)

Åbent hus arrangement planlægges af Jytte og Sally.

b)Cafe udvalg (Laila)

Når der betales med mobil-pay, skal man huske at betale det rigtige sted. (hvis man spiser på stedet er det i caféen man mobilpayer, medens man betaler til div. arrangementer i infoen)

c) Info udvalg (Jytte)  

Som noget nyt skal vi  have billetter til div. arrangementer            

Årsprogrammet er i år gratis!               

d) Holtbjerg udvalg(Grethe og Knud)

e) Fest udvalg (Gorm og Knud)  

Julekomsammen er den 4. dec. med bl.a. tombola  og meget mere.

Der er Herreaften den 12.marts.

5) Nyt fra aktivitetsgrupper

a) Kunst og kreativitet (Poul Erik og Grethe)

Træholdet er i værkstedet den sidste tirsdag i måneden  kl. 14.00 - 20.00 .

Grethe undersøger, om det er mulig at nogle i huset kan fremstille halstørklæder, de såkaldte ” rør”.

b) Motion og træning (Jytte og Knud )

c) Medie teknik (Gorm)  

Der mangler interesserede til kunstig intelligens foredrag.

d) Spil og samvær (Knud)  

Grethe omdeler flyers til å-parken og golf-parken med bankodatoer.  

6) Nyt fra  teamleder  og koordinator  

Der skal opsættes brand sensorer og alarmtryk i alle rum for at opfylde brandmyndighedernes krav. Arbejdet starter den 4.nov i kulturama. Det forventes at vare i 3 mdr. pr. ”sted”.  Trin 2 bliver hallen og træværkstedet.

Hos os skal de gule døre også skiftes til branddøre.

Jumpfitness holdet er fyldt, 9 personer og starter den 31.okt i ung Hernings lokaler.

7) Økonomi

8) Indhold til Holtbjerg Nyt

Der kommer julearrangementer – træværkstedet er åben om tirsdagen sidst på måneden - frivillige til infoen – og der er knivslibning om torsdagen.

9) Evt.

Der efterspørges om kursus i streaming på tv.

Næste møde: tirsdag den  5.nov. kl. 08.30 – 10.30.

Referat                   

Deltagere: Allis, Sally, Randi, Grethe, Laila, Poul Erik, Gorm og Knud.     

1) Godkendelse af  referatet  fra 20. august

Referatet godkendtes uden bemærkning.

2) Punkter til drøftelse/evaluering

3) Frivillige

Der mangler frivillige til infoen tirsdag og onsdag. Har man lyst til at sidde i infoen disse dage kan man henvende sig til De som sidder i infoen om formiddage og eftermiddage.

4) Nyt fra udvalg

a) Åbent hus/sundhedsdag (Jytte og Laila)

Er udsat til februar, dato kommer senere.

Oplysning omkring gigt kunne måske være et emne.

b) Cafe udvalg (Laila)

Der  er et ønske om at ommøblere i info/cafe – Randi, Sally og Gorm udarbejder en plan for dette.

Der er indkøbt en afkalker til opvaskemaskinen. Vi afventer montering.

Der er kommet en klage over, at der ikke er friske rundstykker ved fødselsdage!!!  ( Man må kunne bestille og evt. betale hos Randi.)

c) Info udvalg (Jytte)

Der mangler frivillige i infoen som tidligere omtalt  tirsdag og onsdag.

Årsprogrammet er i år gratis!               

d) Holtbjerg udvalg (Grethe og Knud)

Sommerfesten var en succes, hvor vores borgmester Dorte West løb med på vores 1,6 km løb og derefter åbnede sommerfesten med en tale om bl.a. vigtigheden af sammenhold mm.

Ved sommerfesten solgte vi masser af kager, pizzaer og kaffe juice. Næste år vil vi prøve at gøre kagerne mere synlige f.eks. i en montre fremme på bordet.

e) Fest udvalg (Gorm og Knud)  

Gorm og Knud står for mad og servering til dameaften den 13. nov.

5) Nyt fra aktivitetsgrupper

a) Kunst og kreativitet (Poul Erik og Grethe)

Træholdene har fået mandag 09.45 – 12.15 og torsdag 08.00 – 13.45.

Trædrejerne udtrykte ønske om et ”åbent hus" hos dem så alle kan se hvordan det foregår.

Canastaholdet mangler spillere - det skal ikke være nogen hindring, at man ikke kan spille det, for det er meget nemt at lære, udtaler en erfaren spiller.

Knivholdet mangler deltagere - der er kun tilmeldt én.                                               

b) Motion og træning (Jytte og Knud)                                                                       
c) Medie teknik (Gorm)

Kunstig intelligens flyttes til om onsdagen.

d) Spil og samvær (Knud)

Bankospillet stopper hvis ikke deltagerantallet stiger!!.

Før ferien var deltagerantallene ikke for gode og bankoteamet  besluttede at give spillet en chance efter ferien,  så vi kunne se om deltagerantallet stiger. Vi ønskede at se 1.mdr frem (3 spilledage). Der har været 13 og 12 personer de 2 første spil og hvis deltagerantallet næste gang – tirsdag den1.okt - ikke  er mere end 12 personer, ser vi ikke nogen grund til at fortsætte. Der er underskud før vi er startet på spillet med kun 12 personer.                                                                                           

6) Nyt fra  teamleder  og koordinator  

Allis informerer om at kommunen i 2030 mangler hænder på sundhed og ældreområdet.

Vores velfærd skal være robust og bæredygtig  og på ældreområdet er der tiltag/tanker om frivillige til ældre - altså vi skal hjælpe vores forældre. Vi skal også hjælpe på tværs af fagområder i kommunen.

7) Økonomi

Vi gennemgik økonomien og lagde et nyt budget.

8) Indhold til Holtbjerg Nyt

Ferie i uge 42 (huset er ikke lukket), frivillige til infoen samt canasta.

9) Evt.

3. oktober er der på biblioteket foredrag om svindel for millioner på nettet. Det er kl. 18.30 - 20.00  og det er gratis, men man skal hente billet på nettet.          

Referat                      

Deltagere: Allis, Randi, Jytte, Poul Erik, Gorm og Knud. 

1) Godkendelse af  referatet  fra 4. juni 

Referatet godkendtes  uden bemærkninger.

2) Punkter til drøftelse/evaluering

3) Frivillige

Vi mangler frivillige i infoen tirsdag eftermiddag og onsdag formiddag og eftermiddag

4) Nyt fra udvalg

A) Åbent hus/sundhedsdag (Jytte og Laila)

B) Cafe udvalg (Laila)

Vandkøleren  kan ikke repareres og da det er under garantien, kommer der en ny .

IGEN: medbragt mad og øl må ikke indtages i huset!!!

Randi har fået mandat til indkøb af ny opvaskemaskine til køkkenet( ca 20.000.-dkr)

Vi skal huske at lukke vinduerne i cafeen og stille pengekassen i pengeskabet.

C) Info udvalg (Jytte)

Årsprogrammet er i år gratis!               

D) Holtbjerg udvalg (Grethe og Knud)  

Sommerfesten er den 6.sept. kl. 14.00 – 17.00, MEN borgmesteren, Dorte West kommer kl. 13.30 og deltager i 1 mile –løbet, hvor alle er velkommen til også at deltage i gang eller løb, så alle med interesse i motion kan også være med. Derfor mød op! Derefter starter sommerfesten.

E) Fest udvalg (Gorm og Knud)                   

5) Nyt fra aktivitetsgrupper

A) Kunst og kreativitet (Poul Erik og Grethe)

Det er som om vi er blevet glemt mht. tider i trælokalet. Allis taler med skolelederen!!

Der er kommet collager på væggene i huset af Lene Halvorsen.

B) Motion og træning (Jytte og Knud)

Stavgængerne ønsker flere deltagere og man kan også deltage uden stave.                               

C) Medie teknik (Gorm)  

D) Spil og samvær (Knud)   

Banko starter op den 3.sept kl. 13.30 -16.00 , og der kan købes middag fra 11.30 – 12.30. 

6) Nyt fra  teamleder  og koordinator

Sally arbejder 4 timer daglig – mandag, onsdag og fredag.

7) Økonomi 

Gennemgås næste gang.

8) Indhold til Holtbjerg Nyt

Hold til rep. af div. forventes igangsat snarest - medbragt mad og drikke må IKKE indtages i huset.

9)Evt.

Det er beklagelig , at det ikke kunne lade sig gøre at yoga–holdet  kunne få lov til at gennemføre deres øvelser uden instruktør.

Vi kan kun sige, at det må være en misforståelse, da der ikke er noget til hindring af dette.

Gorm luftede tanken om, at der til fællesspisning kunne komme nogle nydanskere til madlavning  og lave f.eks. falaffel  ol.?      

        

Referat

1) Godkendelse af referat af 7. maj 2024

Godkendt uden indvendinger.

2) Punkter til drøftelse/evaluering

Hjemmesiden gennemgås. (Sally)
Billeder på siden kan ændres. Send forslag til Sally
Kreasiden skal have nyt billede. Der var forslag om billede fra glaskunst
Enkelte tekster skal ændres.
Jytte skal tilføjes som repræsentant for centerrådet ved informationen.
Canasta skal tilføjes under spil og samvær og teksten for mad for mænd skal ændres
Google skal opdateres med den rigtige adresse.
Informationens tider skal rettes til 8:30 til 9:30.
Der skal laves et nyt billede til Fælles spisning. Det kunne være smørrebrød.
Poul Erik og Sally lægger nye hold ind på hjemmesiden den 11/7.

Frivilligturen var en succes.
Royal side run manglede deltagere fra Holtbjerg. Der var jo 3 ruter, så alle vil kunne være med. Der
var forslag om fælleskørsel og Jytte vil også gerne have nydanskerne med. Vi skal gøre rigtig meget
mere for at få vore medlemmer med.

Store rengøringsdag var en rigtig hyggelig dag og rart at man kan se, hvor man kommer til.

Salgsmontren er taget i brug og så venter vi på at høre, om det er en god idé.

3) Frivillige

Der mangler frivillige til informationen tirsdag eftermiddag og onsdag.

4) Nyt fra udvalg

a) Åbent hus og sundheds udvalg (Jytte og Laila)

Intet nyt

b) Cafe udvalg (Laila)

Randi overvejer at starte frokostret op om tirsdagen.

c) Info udvalg (Jytte )

Intet nyt

d) Holtbjerg udvalg (Grethe og Knud)

Der er møde den 26/6.
Der skal sælges mere kage og juice samt pizza til sommerfesten den 8/9. Der er brug for 2 frivillige mere, men de er måske tæt på at være fundet. Der er også brug for hjælp til at stille op, så Sally vil gerne have yderligere 4 frivillige.

e) Fest udvalg (Gorm og Knud)

Der er styr på fællesspisninger. Der skal laves tilmelding til spisning til uddeling ved
spisningerne.

5) Nyt fra aktivitetsgrupper

a) Kunst og kreativitet (Grethe og Poul Erik)

Stolen er færdig og resultatet er blevet rigtig godt. Grethe vil gerne have et billede promoveret evt.
via Mediehuset Herning. Det hedder Instollation og er stole fra børne- og ældrecentre.

b) Motion og træning (Jytte og Knud)

Intet nyt

c) Medie teknik (Gorm)

Informationsskærmen rettes tilbage til det gamle og der findes en PC til brug ved informationen.

d) Spil og samvær (Knud)

Ramt af ferie.

6) Nyt fra koordinator og teamleder

Der er ikke det store at melde. Årsprogrammet er næsten færdigt. Te-smagning bliver for dyrt.

7) Økonomi

Vi får tilsendt regnskab på mail. Sally gennemgik regnskabet og der er et lille overskud.

8) Indhold til Holtbjerg Nyt

Næste udkommer i august. Åbningsdagen tages med.
Poul Erik og Gorm hjælper med at taste indmeldinger.
Der skal bruges en til cafeen.
Der skal være reklame for nyt års program.
Mange holder kun lukket i de tvungne ferier. Vi skal gøre reklame for nye hold og for sommerfesten.
Gorm fortalte om at han har lavet en ansøgning til Social- og boligstyrelsen vedr. hjælp til 1. års
kontingent. Jytte fortalte så at Plads til forskel var en mulighed.
Gorm foreslog også at der skulle tales mere om svindelforsøg, sådan at alle bliver mindet om det
jævnligt.
Vi forsøger at finde en bankperson, der kan holde et foredrag om hvordan man undgår svindel og
hvad man gør hvis man er blevet svindlet.

9) Evt.

Næste møde: Tirsdag den 13.aug .2024 - kl. 08.30.

Referat

Deltagere: Allis, Sally, Randi, Laila, Grethe, Poul Erik, Gorm og Knud

1) Godkendelse af referatet fra 9. maj

Referatet godkendtes uden bemærkninger.

2) Punkter til drøftelse/evaluering

Årsprogrammet blev tilført nye datoer om div. aktiviteter og er snart klar til udgivelse.

Gorm fortalte om kunstig intelligent og vil gerne holde foredrag om dette emne og forventer, det starter i okt. om tirsdagen fra 10.30 – 12.30 med deltagelse af omkring 8 personer. Mere herom senere.

Omkring søgning i fonde ønskes nedsat en gruppe på 3 personer.

Nye aktiviteter kunne være reparation af forskellige ting en gang ugentlig, og måske en syltedag af årstidens frugter f.eks om tirsdagen.

Vi har fået afvist en ansøgning om midler til en ny opvaskemaskine, men vi fortsætter at søge andre og måske mere velvillige fonde til dette. Vi ønsker en ny opvaskemaskine senest til opstart efter ferien.

3) Frivillige

Der er 34 frivillige tilmeldt til vores tur den 16. maj.

Caféen ønsker frivillige til afrydning og div. andre opgaver og der mangler frivillige i infoen på enkelte hverdage. Alle der ønsker at melde sig til dette, kan henvende sig til Sally eller Randi.

Husk der store rengøringsdag fredag den 24. maj 09.00 – 12.00.

4) Nyt fra udvalg

a) Åbent hus/sundhedsdag(Jytte og Laila)

b) Cafe udvalg (Laila)

Der blev diskuteret meget om kaffekrus ……. Og de nye grønne krus er større end de gamle og derfor ser det ud til at der er mindre i kruset –MEN DET ER DER IKKE.

Konklusionen er at man kun trykker ÉN gang på tasten for krus kaffe, ellers løber den over!!! Der er også en STOP knap, hvis uheldet er ude.

c) Info udvalg (Jytte)

Årsprogrammet er i år gratis!

d) Holtbjerg udvalg (Grethe og Knud)

e) Fest udvalg (Gorm og Knud)

5) Nyt fra aktivitetsgrupper

a) Kunst og kreativitet (Poul Erik og Grethe)

Vi får et købekort til Bauhaus og der ønskes papirsække til træaffald samt opfyldning af 1. hjælps kasserne i træværkstedet.

b) Motion og træning (Jytte og Knud )

c) Medie teknik (Gorm)

d) Spil og samvær (Knud)

6) Nyt fra teamleder og koordinator

7) Økonomi

8) Indhold til Holtbjerg Nyt

Ferielukning uge 28 – 29 – 30.

Side run, spare rådet ”sluk lyset” og ”krus og kopper”.

9) Evt.

Næste møde: tirsdag den 4. juni kl. 08.30 – 10.30

Referat

Deltagere: Allis, Sally, Laila, Grethe, Jytte, Poul Erik og Knud.

1) Godkendelse af referatet fra 12.marts 2024

Referatet godkendtes uden bemærkninger.

2) Punkter til drøftelse/evaluering

Efter at Sally havde budt velkommen til det nye centerråd og specielt det nye medlem af rådet: Gorm Larsen, orienteredes der kort om Herning kommune, om sundhed og ældre, træning og Holtbjerg aktivitetshus.

Derefter konstitueredes det nye centerråd som følger:

Formand: Laila Wetke

Næstformand: Gorm Larsen

Kasserer: Poul Erik Ribberholt

Referent: Knud Vejlgaard

Menige medlemmer: Jytte Kammersgaard og Grethe Johansson

Nedenfor kan ses medlemmernes deltagelse i de forskellige udvalg.

3) Frivillige

4) Nyt fra udvalg

a) Åbent hus/sundhedsdag.(Jytte og Laila)

b) Cafe udvalg (Laila)

c) Info udvalg (Jytte)

Årsprogrammet er i år gratis!

d) Holtbjerg udvalg(Grethe og Knud)

e) Fest udvalg ( Gorm og Knud)

5) Nyt fra aktivitetsgrupper

a) Kunst og kreativitet (Poul Erik og Grethe)

b) Motion og træning (Jytte og Knud)

c) Medie teknik (Gorm)

d) Spil og samvær (Knud)

6) Nyt fra teamleder og koordinator

Centerrådsmøder:

2024: 7/5 – 4/6 – 13/8 – 24/9 – 22/10 – 5/11 – 3/12

2025: 14/1 – 11/2 – 11/3 – 8/4

Den 6/11 er der fælles centerrådsmøde for alle medlemmer i Herning kommune .

Sallys hårde arbejde med ” JYSK” har givet dette resultat, at vi endelig har fået vores manglende reol til infoen.

Jane Skibssted Madsen er vores nye administrative medarbejder med fysisk placering på Toftebo.

7)Økonomi

8) Indhold til Holtbjerg Nyt

Royal side run
Rengøringsdag 24/5 med tilmelding
Frivilligtur 16/5
Kulturuge i uge 24

9) Evt.

Næste møde : tirsdag den 7.maj kl. 08.30 – 10.30

Referat

Deltagere: Allis, Sally, Laila, Grethe, Jytte, Poul Erik og Knud.

1) Godkendelse af referatet fra 13. feb. 2024

Referatet godkendtes

2) Punkter til drøftelse/evaluering

Fællesspisning 12.marts blev aflyst pga. for få tilmeldte.

Der skal min. være 15 personer til sådan arrangement.

Tilbagebetaling af penge for fællesspisning: Hvis der er nogle der også vil til vinsmagning , kan de bare trække beløbet fra beløber til vinsmagning altså 125 – 65 = 60 kr , som skal betales for vinsmagning. De som ikke vil til vinsmagning kan henvende sig til Sally og få pengene tilbageført.

3) Frivillige

Der ønskes personer til infoen tirsdag kl. 12 -13 og onsdag kl. 08.30 – 09.30.

Cafeen ønsker hjælp til div. opgaver. Evt. interesserede kan kontakte Laila.

Alt vedrørende Info – skærmen varetages fremover af Svend.

Til vores hjemmeside ønskes der et andet ord for ”frivillige” når der søges om frivillige til hjælp med div. opgaver. Derfor modtager centerrådet gerne gode ideer!!

4) Nyt fra udvalg

a) Åbent hus/sundhedsdag.(Jytte og Laila)

b) Cafe udvalg (Laila)

Økonomien i cafeen ser godt ud nu, hvor underskuddet er blevet mindre, så det går den rigtige vej.

Randi er på arbejde i huset mandag onsdag og torsdag, men har fri mandag i ulige uger!.

Ved alle arrangementer hvor der er mad i overskud skal fremover gemmes, da alt kan genbruges (Randi), så intet skal smides ud!!

c) Info udvalg (Laila)

Vores nye reoler i butikken hvor vi har Hentet 2 stk., men har bestilt 3 stk., så 1 i restordre og Jysk fastholder at vi har fået alle 3. Sally tager kontakt til jysk for at få opklaret misforståelsen.

Årsprogrammet er i år gratis!

d) Holtbjerg udvalg (Grethe og Knud)

Sommerfesten bliver 6. september i år.

e) Fest udvalg (Knud)

Der er vinsmagning med spisning den 10. april kl. 18.00, så tøv ikke med at tilmelde jer.

5) Nyt fra aktivitetsgrupper

a) Kunst og kreativitet (Poul Erik og Grethe)

Der er stor efterspørgsel på hæklede ”Kaj Bøje” figurer, så flere kunne ønskes.

Der er kulturuge fra den 8. juni og i den anledning fremstilles en stol der skal placeres udenfor vores gule dør, så man kan se hvad vi formår.

b) Motion og træning (Jytte og Knud)

Der indkøbes taske til ”stavgangs – udstyr”.

Der ønskes et ekstra løbebånd.

Der kommer træning med at rejse sig fra liggende på gulv og til lodret stilling.

Der er gule caps til royal run deltagere!

c) Medie teknik

d) Spil og samvær (Niels og Knud)

6) Nyt fra teamleder og koordinator

Der er demensuge i Herning kommune i uge 19 .

Der kommer toiletvogn op i sdr. anlæg til royal run.

Jane Skibsted Madsen er ansat i regnskabsafdelingen.

Der har været en ”go-nat” kampagne for at spare el, hvor vi har vundet 1. præmie og får et diplom.

Vi har søgt (og fået) en del penge og derfor arbejdes der på at få nye drejebænke til træholdet.

7) Økonomi

8) Indhold til Holtbjerg Nyt

9) Evt.

Jytte har spurgt hvorfor fællesspisning altid er om tirsdagen? Knud undersøger hvorfor.

Der har været annonceret en brandalarmdag i huset, men den er blevet aflyst.

Næste møde: tirsdag den 9.april. kl. 08.30 – 10.30.

Referat

Deltagere: Allis, Sally, Laila, Jytte, Poul Erik og Knud.

1) Godkendelse af referatet fra 16. jan. 2024

Referatet godkendtes

2) Punkter til drøftelse/evaluering

Jørgen trækker sig ud af centerrådet med øjeblikkelig virkning, og derfor skal der findes en anden person, der ønsker at træde ind i centerrådet.

Der har været afholdt ” kaffemøder” , hvor folk kunne henvende sig og få en snak om hvad huset kan tilbyde af forskellige aktiviteter . Derved er der kommet flere , der har ønsket medlemskab , og nogle der lige ville tænke over det , så mødet må siges at være en succes!

3) Frivillige

Der mangler frivillige i både info og caféen, så hvis nogen ønsker at hjælpe med det kan man henvende sig i infoen eller hos Sally.

4) Nyt fra udvalg

a) Åbent hus/sundhedsdag.(Jytte og Laila)

Ved åbent hus arrangementet var der mange mennesker og åbningstalen af Joan Hansen fra Herning kommune var rigtig god. Der var mange deltagere fra de forskellige hold, der var mødt op for at vise deres arbejde. Det var rigtig godt.

Derfor har centerrådet vedtaget at fremover skal alle holdene være samlet i caféen.

b) Cafe udvalg (Laila)

Der mangles mere information om menuen om onsdagen, så Randi og Jette fra koloritten går sammen om at forbedre dette.

Der mangles frivillige til hjælp i caféen ved div. arrangementer.

c) Info udvalg (Laila)

Der indkøbes 2 nye reoler til infoen, og træholdene ønsker at udstille varer til salg i infoen. Det kunne være ”fra bruger til bruger”, så brugerne ordner det indbyrdes.

Årsprogrammet er i år gratis!

d) Holtbjerg udvalg (Grethe og Knud)

Der er møde i ”Holtbjerg United” den 28. feb. om sommerfest. Laila informerer herom senere.

e) Fest udvalg ( Knud )

5) Nyt fra aktivitetsgrupper

a) Kunst og kreativitet (Poul Erik og Grethe)

Poul Erik informerer om at boremaskinen i trælokalet er noget skrammel — så der undersøges andre muligheder.

b) Motion og træning (Jytte og Knud )

c) Medie teknik ( )

d) Spil og samvær (Niels og Knud)

6) Nyt fra teamleder og koordinator

Anni Bilgrav stopper som regnskabsfører, så indtil en ny er fundet afventer vi om nyt mht. regnskaberne.

Sally er tilbage fra ferie den 28. feb.

7) Økonomi

8) Indhold til Holtbjerg Nyt

Vi er på Instagram (Jytte) --- valg til foråret.

9) Evt.

Næste møde: Tirsdag den 12. marts. kl. 08.30 – 10.30.

KONTAKTINFO

Holtbjerg Aktivitethus

Valdemarsvej 347 d3
7400 Herning
Tlf.: 20 67 50 92

Sally Mikkelsen
Aktivitetskoordinator
Tlf.: 96 28 55 63
Mail: taksm@herning.dk

Vi anbefaler brug af sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.

Skriv via Borger.dk (Borger)

Skriv via Virk.dk (Virksomhed)

Giv os din feedback

Hvad synes du om siden?