Referat
Deltagere: Allis, Sally, Laila, Grethe, Jytte, Poul Erik og Knud.
1) Godkendelse af referatet fra 13. feb. 2024
Referatet godkendtes
2) Punkter til drøftelse/evaluering
Fællesspisning 12.marts blev aflyst pga. for få tilmeldte.
Der skal min. være 15 personer til sådan arrangement.
Tilbagebetaling af penge for fællesspisning: Hvis der er nogle der også vil til vinsmagning , kan de bare trække beløbet fra beløber til vinsmagning altså 125 – 65 = 60 kr , som skal betales for vinsmagning. De som ikke vil til vinsmagning kan henvende sig til Sally og få pengene tilbageført.
3) Frivillige
Der ønskes personer til infoen tirsdag kl. 12 -13 og onsdag kl. 08.30 – 09.30.
Cafeen ønsker hjælp til div. opgaver. Evt. interesserede kan kontakte Laila.
Alt vedrørende Info – skærmen varetages fremover af Svend.
Til vores hjemmeside ønskes der et andet ord for ”frivillige” når der søges om frivillige til hjælp med div. opgaver. Derfor modtager centerrådet gerne gode ideer!!
4) Nyt fra udvalg
a) Åbent hus/sundhedsdag.(Jytte og Laila)
b) Cafe udvalg (Laila)
Økonomien i cafeen ser godt ud nu, hvor underskuddet er blevet mindre, så det går den rigtige vej.
Randi er på arbejde i huset mandag onsdag og torsdag, men har fri mandag i ulige uger!.
Ved alle arrangementer hvor der er mad i overskud skal fremover gemmes, da alt kan genbruges (Randi), så intet skal smides ud!!
c) Info udvalg (Laila)
Vores nye reoler i butikken hvor vi har Hentet 2 stk., men har bestilt 3 stk., så 1 i restordre og Jysk fastholder at vi har fået alle 3. Sally tager kontakt til jysk for at få opklaret misforståelsen.
Årsprogrammet er i år gratis!
d) Holtbjerg udvalg (Grethe og Knud)
Sommerfesten bliver 6. september i år.
e) Fest udvalg (Knud)
Der er vinsmagning med spisning den 10. april kl. 18.00, så tøv ikke med at tilmelde jer.
5) Nyt fra aktivitetsgrupper
a) Kunst og kreativitet (Poul Erik og Grethe)
Der er stor efterspørgsel på hæklede ”Kaj Bøje” figurer, så flere kunne ønskes.
Der er kulturuge fra den 8. juni og i den anledning fremstilles en stol der skal placeres udenfor vores gule dør, så man kan se hvad vi formår.
b) Motion og træning (Jytte og Knud)
Der indkøbes taske til ”stavgangs – udstyr”.
Der ønskes et ekstra løbebånd.
Der kommer træning med at rejse sig fra liggende på gulv og til lodret stilling.
Der er gule caps til royal run deltagere!
c) Medie teknik
d) Spil og samvær (Niels og Knud)
6) Nyt fra teamleder og koordinator
Der er demensuge i Herning kommune i uge 19 .
Der kommer toiletvogn op i sdr. anlæg til royal run.
Jane Skibsted Madsen er ansat i regnskabsafdelingen.
Der har været en ”go-nat” kampagne for at spare el, hvor vi har vundet 1. præmie og får et diplom.
Vi har søgt (og fået) en del penge og derfor arbejdes der på at få nye drejebænke til træholdet.
7) Økonomi
8) Indhold til Holtbjerg Nyt
9) Evt.
Jytte har spurgt hvorfor fællesspisning altid er om tirsdagen? Knud undersøger hvorfor.
Der har været annonceret en brandalarmdag i huset, men den er blevet aflyst.
Næste møde: tirsdag den 9.april. kl. 08.30 – 10.30.